YETERLİLİKLER
Biyoloji (DK)1-Alanı ile ilgili olarak disiplinler arası etkileşimin önemini kavramak, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme becerisi kazanma,2-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamasında bilimsel, sosyal ve etik değerleri dikkate alma ve bu değerleri öğretebilme ve denetleme becerisi kazanma,3-Alanı ile ilgili yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmek ve güncel araştırma yöntemlerini uygulama becerisi kazanma,4-Alanında elde ettiği bilimsel verileri uluslar arası düzeyde sunabilme ve tartışabilme becerisi kazanma,5-Alanında in vitro ve in vivo deneysel çalışmaları planlamak, yürütmek ve elde ettikleri sonuçları değerlendirebilme becerisi kazanma,6-Biyolojinin ilgili alanlarında (Zooloji, Botanik, Biyoenformatik ve Matematiksel Biyoloji, Moleküler Biyoloji ve Genetik, Hidrobiyoloji) bilgi düzeyinin artırılması ile birlikte, alanında yenilik getirecek özgün varsayımlar üretebilme ve güncel metodoloji ve literatür bilgisi ışığında çözümlemeler getirebilme becerisi kazanma,7-Lisans, Yüksek Lisans yeterliliklerine bağlı olarak edindiği biyolojik düşünce ile ulusal ve uluslar arası sorunlara çözüm arama becerisi kazanma,

TYYÇ - Program Çıktıları İlişkisi

TYYÇ; Yaşam Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı)
8. Düzey (Doktora Eğitimi)
TYYÇ
DÜZEYİ
BİLGİ

-Kuramsal
-Olgusal
BECERİLER

-Bilişsel
-Uygulamalı
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü Yetkinlik
8
DOKTORA
_____
EQF-LLL:
8. Düzey
_____
QF-EHEA:
1. Düzey
1- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 
1- Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. 
2- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. 
3- Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. 
4- Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. 
1- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. 
2- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. 
3- Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. 
1- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. 
1- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. 
2- Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. 
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. 
4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek, problemlerini çözecek şekilde araştırmalarında etkin olarak kullanır. 
5- Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar. 
1- Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. 
2- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. 
3- Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. 
 



TYYÇ; Yaşam Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri (Mesleki Ağırlıklı)
8. Düzey (Doktora Eğitimi)
TYYÇ
DÜZEYİ
BİLGİ

-Kuramsal
-Olgusal
BECERİLER

-Bilişsel
-Uygulamalı
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrenme Yetkinliği İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana Özgü Yetkinlik
8
DOKTORA
_____
EQF-LLL:
8. Düzey
_____
QF-EHEA:
1. Düzey